Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sfs

Tak jsme si poklábosili...

Máte snad pocit, že se tomu dá zabránit? Zkuste podat trestní oznámení na neznámého pachatele! Když budete hodně důsledný a nepříjemný, nebo nedejbože informovaný, máte to tak 50/50:

přejede Vás auto/budete odsouzen za úplatkářství. Nebo si snad myslíte, že zrovna na Vás je mafie krátká?

0/0
3.12.2008 8:56

ippokorny

Lidé a podnikatelé mají více peněz

tak si koupí něco dražšího a mají zajištěn lepší servis. Školení na MS Office vám udělá skoro kdokoliv, školení na Linuxové věci spíše není. Nebo, antivir na Windows vám nainstaluje skoro každý po krátkém zaškolení, antivir na Linux jsem skoro neviděl někde instalovaný. Proč si nedopřát lepší servis, když na to mám? Tak asi uvažuje nyní i veřejná sféra. P.P.

0/0
1.12.2008 22:30

cara al sol

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Antiviry na Linux existují, jediný důvod ale je, že chrání počítače v síti, které jedou pod Windows, před napadením. Linuxový desktop žádný antivir nepotřebuje.

0/0
2.12.2008 0:23

Tomach

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Vidis a ukazujes tu jak jsi hloupy. Samozrejme je to lez. Viry na Linux samozrejme jsou. Je to asi jako si rikat ze kondom nepotrebuju protoze v CR neni AIDS, kdezto v USA je ho spousta a tam se kondom pouzivat musi. 

Viru je na Linux mene protoze ho tolik lidi nepouziva a kdo ho pouziva je vetsinou IT clovek co je obecne opatrnejsi nez sekretarka. Kdyby byl Linux na 90% PC tak by i tech viru na nej bylo podstatne vic.

Tak tady netrep kraviny a bez honem do skoly. Az ji vyjdes tak ti mozna docvakne i zbytek.

Jinak abych Ti usetril odpoved ze "Ne a nejsou a nejsou" tak mrkni treba sem: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_computer_viruses

0/0
2.12.2008 1:37

cara al sol

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Jako absolutní neinformovaný hlupák ses ukázal Ty. Viry na Linuxu existují zhruba 3, ale důležité je zejména to, že se nešíří, jsou to spíš jenom takové laboratorní ukázky. A Linux lze relativně snadno nakonfigurovat tak, že uživatel nemůže žádný virus spustit, i kdyby si ho nakrásně stáhnul na počítač (mount -o noexec, joudo). Používat kondom jako ochranu proti AIDS, kdyby se AIDS nepřenášel pohlavním stykem, by mohl jenom "inteligent" Tvých rozměrů.

0/0
3.12.2008 9:09

Tomach

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Ja se nehadal o tom kolik jich je ale ze jsou. Pokud si myslis ze Windows se nedaji nakonfigurovat aby si uzivatel nemohl nic neschvaleneho spustit tak se moc pletes.

Pokud chces porovnavat blbe nakonfigurovane Win s vytunovanym Linuxem tak to asi nema smysl. A pokud namitnes neco o "typickem" nastaveni tak si pockej az Linux bude pro "typicke" uzivatele.

0/0
3.12.2008 12:11

Lukáš Jelínek

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Linux (nejen on, ale to je vedlejší) má oproti Windows jednu zásadní výhodu, o které jsem tu nedávno psal - filosofii toho, jak se mají chovat aplikační programy. Kromě naprostých výjimek programy pro Linux nepotřebují větší práva, než má běžný uživatel (a pokud ano, tak se jich co nejdříve zbaví). Naproti tomu mnoho programů pro Windows (většinou z historických důvodů) vyšší práva potřebuje, byť se většinou dá systém nakonfigurovat tak, aby dostaly, co potřebují, a systém to neohrozilo. Jenže běžní uživatelé to v praxi řeší tak, že jedou pod administrátorem a bezpečnostní dotazy zavedené u Visty obvykle zcela bezmyšlenkovitě odklepávají.

0/0
3.12.2008 14:08

cara al sol

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

Jenže to se hádáš zbytečně. Přečti si moje příspěvky v tomto threadu ještě jednou a zjistíš, že:

 

1. Ani jednou jsem nenapsal slovo Windows a ani jsem tyto systémy nesrovnával. Žádné "Linux rulez" tam zkrátka nevidím. Akorát jsem se ohradil proti irelevantnímu argumentu o neexistenci antivirů pro Linux.

 

2. Netvrdil jsem, že na Linux neexistují žádné viry. Jenom říkám, že se Linux bez antiviru obejde a pořád si za tím stojím. A obejdou se bez něj podle mě i Windows, pokud se člověk chová zodpovědně, používá bezpečný browser a poštovního klienta a neinstaluje si každý nesmysl, který někde vygoogloval. Antiviry dávají člověku falešný pocit bezpečí, důležité je mít dobře nakonfigurovaný firewall a dodržovat rozumnou bezpečnostní politiku. Pokud tohle někdo splňuje tyhle dvě podmínky, není na škodu mít ještě navíc nainstalovaný antivirus, ale je to jenom třešnička na dortu.

0/0
3.12.2008 19:40

cara al sol

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

A to, že Kaspersky a další prolhaní darebáci, kteří z prodeje antivirů žijí, tvrdí, co po nich papouškuješ, je docela logické. Mimochodem, joudo, já mám už nějakou  dobu dostudováno.

0/0
3.12.2008 9:12

cara al sol

Re: Lidé a podnikatelé mají více peněz

The viruses listed below still pose a potential, although minimal, threat to Linux systems. - citace z toho Tvého odkazu. Pravděpodobnost, že chytím na Linuxu virus (bez toho noexec na /home, pak je to bezpředmětné) je jedna k miliónu. Existuje daleko vyšší pravděpodobnost, že chytí virus člověk s nejnovější aktualizací antiviru od toho ruského lháře.

0/0
3.12.2008 9:16

Want

Pro všechny zdejší komedianty, zvláště chytrolíny..

..co tady vykládají o tom jak není údržba linuxového řešení drahá. Pánové, především si můžete dohledat kolik se za IT na tomhle úřadě utrácelo dosud. Roční provozní náklady na IT byly cca do 1,5 mil. O IT se tam stará celkem 7 lidí. Já jsem byl ten co zajišťoval provoz virtuálních Win serverů. Můj plat činil po pěti letech na úřadě měsíčně čistého cca 16-17 tisíc. Linux se a úřad nasadil proto, že se předtí používaly unixové terminály a nikdo nebyl ochoten dát (tehdy) za licence takový majlant. Díky ušetřeným penězům mají úředníci co tři roky nový stroj, všichni LCD displaye a pohodlí svého desktopu na kterémkoliv z desktopů. Náhrada za (hardwarově) zhavarovaný desktop - 10minut bez ztráty dat. Všechny údaje (včetně používaného softu atp.) si může každý moula dohledat na webu.

0/0
30.11.2008 20:59

cekon

Ve hře pravděpodobně nebude ani tak Linux

jako OS, ale asi MS Office, ouřadové si za 12k můžou napsat i dopis;-D...úplně stejný jako za 0 Kč u open office;-D;-D;-D

0/0
30.11.2008 9:01

MiroTR

Re: Ve hře pravděpodobně nebude ani tak Linux

A už patří DOC, XLS a vůbec MSOffice mezi schválené a doporučené EU ?

Neustále dostáváme z ministerstev a jiných úřadů dokumenty, které nejdou přečíst v předchozích verzích MSOffice. Nehledě na to, že s OO lze pracovat i na starších PC (obec nemá peníze na to, aby každý rok kupovala novou techniku).

0/0
30.11.2008 10:52

Scout_duck

Vyhozené peníze

Jsou to zcela jasně vyhozené peníze. Jestliže Linuxové řešení fungovalo, proč se nakupovalo MS řešení? Co se dá pořídit za 3 miliony? Nové lavičky v parku, kus cyklostezky ... ale raději se to dá jedné firmě a někdo na správném místě dostane odměnu.

Flamy ohledně toho jak je linux nepoužitelný sem rozhodně nepatří. Jestliže jim to běhalo dobře, jak se píše v té zprávě EU, tak je to krádež za bílého dne a měl by o tom vědět hejtman, že mu mizí peníze tímhle způsobem.

Cena správy Win based stanic vs. Linux based stanic - jasně že linuxový admin není zadarmo, stojí třeba jen o trochu méně. Ale přinejmenším se hodně ušetří za licence (200 uživatelů je zmiňovaný + tam bude nějaký MS server).

0/0
30.11.2008 1:29

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: Vyhozené peníze

Jak víš že fungovalo ?

0/0
30.11.2008 8:07

MiroTR

Re: Vyhozené peníze

Funguje to jinde (a nejen v ČR), proč ne i v Ostravě ?

0/0
30.11.2008 10:55

Scout_duck

Re: Vyhozené peníze

Ty jsi na Idnes.cz známá firma, že? Koukám že asi všemu rozumíš od politiky přes techniku až po operační systémy. Měl jsi někdy ve správě linux? Víš vůbec o čem je řeč?

Kdyby to nefungovalo, tak asi těžko píše ten člověk zprávu do EU, jak to dobře funguje a jak ušetřili peníze.

0/0
30.11.2008 12:35

vtech

Otazka casu

Pred 5ti lety vypadala struktura vydaju meho chlebodarce priblizne nasledovne: 50% Windows, 20% IRIX, 25% AIX, 5% zbytek. Nyni je to 40% Windows, 20% AIX, 10% Solaris a 39% Linux. Vetsina Win serveru je dnes ve skutecnosti virtualni masina bezici na Linuxu. Za Linuxova reseni se v teto nejmenovane automobilce loni utratilo minimalne 5 milionu EUR. Asi mnohem vic, ale pisu co vim na 100%.

0/0
30.11.2008 0:46

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: Otazka casu

Servrová řešení možná. Penetrace Linuxu na osobních počítačích vzrostla za posledních osm let z cca 0,3% na 1,2%. Tímhle tempem získá nadvládu linux nad Windows na osobních PC někdy kolem roku 8569 :-)

0/0
30.11.2008 8:08

vtech

Re: Otazka casu

1. to je 400% ;-), 2. nikomu (normalnimu) nejde o nadvladu. 3. u nas mame krome serveru a vypocetnich systemu (clusteru) jeste temer 200 pracovnich stanic. CAE aplikace pochazeji z unixoveho sveta a jejich porty na windows bud neexistuji, nebo nestoji za nic. V CAE a HPC je dnes Linux platforma cislo 1.

0/0
30.11.2008 8:20

Scout_duck

Re: Otazka casu

Hele frajere, nikdo tě nenutí používat linux. Každý používá to, co mu vyhovuje. A pokud by to za 8 let narostlo opět o 400%, tak to je v roce 2016 na 5%. No a v roce 2024 na 20%. A 2032 už má 80% nadvládu :) To zase není za tak dlouuho, nějakých 24 let.

Výhodu linuxu pochopíš, když ho používáš a nejsi nucen mít Win aplikace (i když já si pouštím v pohodě Photoshop CS2 přes wine). Mě ale baví občas poslouchat diskuze přátel o tom, jaký že antivirus si nainstalovali a jaké s tím mají problémy a že museli něco reinstalovat. To se můžu jen pousmát :)

0/0
30.11.2008 14:46

cekon

Pro všechny bojovníky za plnou prkenici MS

opensource není Linux, ale úplně něco jiného, víme?;-D;-D;-D

0/0
29.11.2008 22:29

Realista

Je to jen osobní názor autora

.. a hned v prvním odstavci je podle mne chybné tvrzení a v komentářích pod článkem se ta chyba  opakuje: "ušetřil nemalé prostředky za licence i ZA SPRÁVU"  To je z 50% demagogie, správu potřebuje každý informační systém a svobodný software na klientských počítačích možná docela velkou, protože je třeba naučit uživatele něco nového.

0/0
29.11.2008 21:23

black_jack

Re: Je to jen osobní názor autora

jenze on je rozdil mezi spravou systemu od m$ a od opensource.... jako admin setkal jsem se s obojim.... zatimco u m$ se zmohou casto jen na zkousel jste to restartovat, chyba je na strane dodavatele atp., tak u linuxu (bylo to suse) mi dodali ovladac do 24hodin....

0/0
29.11.2008 21:35

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: Je to jen osobní názor autora

Taky mám rád. Hlavně ty od B. Němcové. :-)

0/0
29.11.2008 21:56

black_jack

Re: Je to jen osobní názor autora

srandisto....

0/0
29.11.2008 22:09

MiroTR

Re: Je to jen osobní názor autora

Leckdy ani to ne. Po mně chtěli v první řadě licenční číslo a pak mi řekli, že nevědí, co s tím. ;-D;-D

0/0
30.11.2008 10:58

Todd Bertuzzi - verze 2

V ČR

kde vohnouti sežerou i párek z namletých psích prd/elí a soji jen proto, že stoji o dvacku méně, jedou všichni na "předražených , zavirovaných , nefunkčních , padajících Windows" a ten skvělý ultimativní Linux zdarma ke kterému dostanete zdarma i kráječ na vejce a ultimativní sbírku CD Evy a Vaška má asi 1% uživatelů PC.  Kdepak udělali softwarově osvobození  soudruzi chybu ? :-)

0/0
29.11.2008 19:45

_blaf

Re: V ČR

Pro ty nechapave - nejde o flame Win32 vs Posix ,ale o to ,ze byl nekdo podmaznut aby udelal utratu na SW prislusneho dodavatele, prestoze soucasne reseni je plne funkcni a z podstaty Unixovskych systemu nevyzaduje zadnou udrzbu (samozrejme s vyjimkou selhani HW) . Navic chystane downgrade neodpovida trendu v okolni evrope.

0/0
29.11.2008 20:40

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: V ČR

Jestli něco víš, podej trestní oznámení. :-)

0/0
29.11.2008 20:59

black_jack

Re: V ČR

no, to zas takova pravda neni, udrzba preci jen musi byt u unix/linux like systemu....

0/0
29.11.2008 21:32

black_jack

Re: V ČR

hele ty pravicaku.... obcas s tvyma nazorama souhlasim, obcas ne, obcas silne prestrelis... tohle jsi malinko prestrelil...

btw. nebejt woknouz, jsem bez prace, protoze linux servery staci nakonfigurovat a lezej a bezej...

windows jsou jak tamagoci....

omlouvalo by te pouze to, ze bys byl zazranej do mac

s pozdravem pravicak....

0/0
29.11.2008 21:29

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: V ČR

Hele mně to neříkej. Řekni to těm všem lidem co vám na linux kaděj. :-):-)

0/0
29.11.2008 21:55

black_jack

Re: V ČR

cervy na tebe...;-)

ja delam do obojiho....

0/0
29.11.2008 22:11

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: V ČR

Já taky. A právě pro to vím, co je linux pro domácího uživatele. :-)

0/0
30.11.2008 8:07

Maniak

Re: V ČR

Já taky. Když manželka zjistila, že na počítači je Linux a ne Windows, tak mě bila pěstičkama a říkala, že jsem ji podvedl. Vůbec mě nenapadlo, že tu Fedoru s KDE a téma Redmond považuje za Windows. ;-D Teď, i když ví, tak  jí je to fuk, protože OpenOffice, má prakticky stejné klávesové zkratky jako MS Office, na který byla původně zvyklá.

0/0
4.12.2008 20:27

black_jack

Re: V ČR

a jak jsem psal nize, windoze mam rad, protoze je musim udrzovat pri zivote, linuxy nakonfiguruju a tim to hasne....

.... nemluvim o desktopech.... nicmene svy ex jsem nainstaloval na komp linux a mam od ni klid...;-)

0/0
29.11.2008 22:13

MiroTR

Re: V ČR

Ani bych neřekl. Z prodaných levných NB za poslední půlrok je cca třetina s Linpusem. A ani se nedivím, proti Vistám je to podstatně rychlejší.

0/0
30.11.2008 11:02

skeptický optimista

Svobodný software

Termín "svobodný software" je opravdu fascinující. Zase další vymývárna mozků. Co takhle svobodná auta, svobodné televize. Tento pojem nemá vůbec žádný obsah. Je to jen další forma marketingu.

0/0
29.11.2008 18:36

Jáchym007

Re: Svobodný software

To neni marketing, to je jen preklad slova "Free"

0/0
29.11.2008 18:55

Lukáš Jelínek

Re: Svobodný software

Pojem "svobodný software" samozřejmě má svůj obsah, má naprosto exaktní definici. Je to takový software, jehož uživatel má při dodržení podmínek licence naprosto stejná práva (kromě osobnostních - viz § 11 AutZ), jako autor softwaru. Kdo je alespoň podprůměrně chápavý a přečte si autorský zákon, snadno pochopí, co je tím míněno. Pro ty ještě méně chápavé to shrnu: uživatel může software používat k libovolnému účelu (nekomerčně i komerčně), má právo na kompletní zdrojový kód, může software upravovat (včetně tvorby odvozených a souborných děl) a šířit původní i upravené verze, a to zdarma i za úplatu. Konkrétní podmínky stanoví licence (např. to, že upravené/odvozené/souborné dílo musí být šířeno pod stejnou licencí), ale uvedená práva jsou zaručena.

0/0
29.11.2008 19:00

Todd Bertuzzi - verze 2

Re: Svobodný software

Takže vařila myšička kašičku ;-D

0/0
29.11.2008 19:59

skeptický optimista

Re: Svobodný software

Pokud vezmu vaši definici, tak nic z toho, co jste napsal, uživatele nezajímá. Toho zajímá především to, jestli software plní svou funkci a jeho ovládání je standardizované, což v reálu znamená, že software je masově rozšířen. Pokud se někdo takový software naučí obvládat, využije to potom i u jiného zaměstnavatele. Jak ten software vznikl uživatele vůbec nezajímá a už vůbec ho nezajímá, jestli má k dispozici zdrojový kód. :-)

0/0
29.11.2008 22:22

Alcator

Re: Svobodný software

Víte, zajímat ho to začne ve chvíli, kdy například si nainstaluje program pro elektronické stahování hudby z nějakého e-shopu, ten program je uzavřený (ne-free), funguje, funguje, ale po 5 letech firma zavře krám a program začne hlásit "Nedaří se ověřit platnost vaší licence, hudbu nebudete moci poslouchat ode dneška za 5, 4, 3... dni". A po X dnech ti koupená hudba přestane fungovat, protože firma zbankrotovala a nějak se neobtěžovala poslat všem přehrávačům signál "Ode dneška už licence neověřuj a hrej vše". (Poznámka - toto se skutečně stalo.)

Vzhledem k tomu, že se čím dál víc systémů převádí "na web", bude tato problematika čím dál důležitější.

0/0
30.11.2008 1:52

skeptický optimista

Re: Svobodný software

No to je problém té firmy, ne softwaru. Navíc je to otázka licenční (autorská práva k té hudbě). Chápu, že pokud byste měl k dispozici zdroják, tak byste ty licence snáze "cracknul", ale to snad proboha není argument. :-)

0/0
30.11.2008 12:42

GalileoGalileovič

já mám vokna dřevěný

Uvažoval jsem i nad plastovejma, ale nakonec zvítězila tradice a i kvalita. Takže není co řešit přátelé

0/0
29.11.2008 16:08

IceLander

muj nazor na wymenu woken

vubec nevim, co je k tomu vedlo, ale zkusim odhadovat

v ramci snizeni cen nakladu na provoz IT (ktere samozrejme jde z jednoho rozpoctu kraje a pak se prerozdeli na jednotlive radnice) dojde k centralizaci nekterych aplikaci a systemu

jestlize 95% uradu spadajicich pod kraj funguje na win platforme, tak vyjde opravdu nejlevneji sjedotit vsechny urady na win platformu a pak zacit s centralizaci datovych ulozist, zalohovani, virtualizaci apod.

0/0
29.11.2008 15:10

IceLander

Re: muj nazor na wymenu woken

a uprimne, 3mio korun (coz je na urovni 150tis dolaru), neni pro produktoveho manazera ms ani desetina targetu na ctvrtleti (muj odhad, mohu se plest, ale max smerem k mensimu pomeru)

sice zajimavy obchod v ramci kraje, nicmene tech par vasich pececek muj obchodni pripad mesice ani v ramci CR nezajisti :-)

0/0
29.11.2008 15:14

IceLander

Re: muj nazor na wymenu woken

no a jeden z duvodu proc firmy pripadne instituce sjedocuji a centralizuji hw/sw jsou vysoke naklady na IT zamestnance, priznejme si to, jsme drazi..

kdyz zamestnavatel vidi prumerne mzdove naklady na cloveka po oddelenich, tak ve vetsine firem se IT dostalo nad marketingove oddeleni :-)

poznamka pro rejpaly, dozorci rada neni organizacni jednotka :-)

0/0
29.11.2008 15:29

black_jack

Re: muj nazor na wymenu woken

a vetsina firem pak dela chybu, ze se snazi snizovat naklady tim zpusobem, ze oseka it..... na tom se nejlip vykazuje setreni....

souhlas, jsme drahy....

0/0
29.11.2008 21:50







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz