Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zarovka Ilegal

Skupina na zachranu zarovek na facebooku

http://www.facebook.com/group.php?gid=87698017241

0/0
8.6.2009 13:40

šmejd2

Ještě jste zapoměl

na to, že LED a výbojky jsou oproti žárovkám nelineárními spotřebičemi a kompenzace jejich zpětného vlivu na rozvodnou soustavu kromě jalového výkonu ještě tzv. deformačního výkonu není zadarmo a při masovém nasazení to může být docela problém

0/0
17.10.2008 13:32

Lukáš Jelínek

Re: Ještě jste zapoměl

Nezapomněl jsem na to. Jen nemám informace o tom, do jaké míry to může mít reálný vliv, proto jsem to nezmínil. Kapacitní charakter zátěže bude pravděpodobně více než dostatečně kompenzován motory a transformátory s indukčním charakterem. A deformační výkon bude působit potíže spíše lokálně (rušení audiosystémů, vliv na spínané zdroje atd.), než aby měl významnější dopady na distribuční soustavu a její regulační prvky. Ale to jsou jen moje odhady, bez výpočtů je to o ničem.

0/0
18.10.2008 2:06

tupou_žiletkou

Re: Ještě jste zapoměl

Zářivky bývají obvykle kompenzovány, pořád se tu řeší pseudoproblémy které buď neexistují nebo je lze lehce vyřešit v konkrétních případechR^

0/0
19.10.2008 23:19

DavidDee

Teplo z klasickjych zarovek

Nevim, jestli to u uz v diskuzi zaznelo, ale taky je treba vzit jeste v uvahu, ze teplo z klasickych zarovek je zbytecne jen v lete (kdy se sviti malo), v zimne to je normalni uzitecne teplo, ktere vyhriva byt (a o to muztete topit mene), takze by se dalo rict, ze pak je ucinnost  100%.

0/0
17.10.2008 9:48

Hh.

Re: Teplo z klasickjych zarovek

To je sice pravda, ale na druhou stranu lidé, kteří na to poukazují, si často neuvědomují, že přímé topení elektřinou za zásuvkový tarif (D01, D02) je zdaleka nejdražší způsob, jak vytápět byt či dům. Pokud topíte čímkoliv jiným, než přímotopem zapojeným do obyčejné zásuvky, pak se vždy vyplatí snížit odběr zapojených spotřebičů.

0/0
17.10.2008 14:02

grimosa

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Právě, si myslím, že v létě je to nenahraditelné. Když takhle na noc začíná být trošku chladno, tak žárovky přece jenom zahřejí. Kvůli tomu přece nebudete hned běhat a zatápět. Navíc, zeptejte se majitelů pasívních domů, jak je žárovka dobrá.

0/0
17.10.2008 16:46

Hh.

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Příspěvek, na který jsem reagoval, hovořil o situaci v zimě. V létě je to ještě horší, platíte za teplo, které vůbec nepotřebujete a naopak se ho zpravidla chcete zbavit. Zvlášt v tak dobře tepelně izolovaných domech jako jsou domy pasivní. A když už mermomocí chcete přitopit elektřinou, tak je lépe použít jakýkoli jiný spotřebič než žárovku, která je pro vytápění obvykle v naprosto nevhodné poloze (typicku u stropu). Proti gustu žádný dišputát, když to někomu vyhovuje, ať si topí žárovkama. Ale říct, že je to nenahraditelné, to je prostě nesmysl.

0/0
17.10.2008 17:33

grimosa

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Spatne jste to pochopil. Nechci zarovkama topit, jenom rikam, ze zarovka je pro nektere ucely nepostradatelna, treba: teraristika, fotografování, pěstitelství marihuany, pro čtení je taky vhodnější než zárivka. A když už musím použít zarovku z nejakoho takoveho duvodu, tak si vlastne i trosku vyhrivam byt.

Jasne, pro prime vytapeni jsou vhodnejsi zarizeni, jenomze ty zase nesviti a jestli z nejakeho duvodu potrebujete spojite spektrum zareni, tak vam zarivky zrovna moc nepomohou. :-)

0/0
18.10.2008 13:12

tupou_žiletkou

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Teplo ze zdrojů které proto nejsou určeny je nežádoucí. Žádoucí je max účinnost v činnosti pro které ja zeřízení určeno. Bez ohledu na roční období.

0/0
17.10.2008 14:29

grimosa

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Ano, ale autor příspěvku chtěl jenom říci, že teplo ze žárovek se nikam nezmizí, napomáhá  vytápění místnosti.

0/0
17.10.2008 16:35

Hh.

Re: Teplo z klasickjych zarovek

Ano, ovšem 2-4 krát dráž než běžné ekonomické způsoby vytápění. A pokud vám v létě vadí vysoké teploty a máte třeba klimatizaci, platíte za zbytečně spotřebovanou energii hned dvakrát.

0/0
17.10.2008 17:38

veskawesi

stejna ptakovina

jako zalohy na PET flasky.

kriste jezisi urednicka holota

0/0
14.10.2008 20:07

Jan Gutbayer

soustruhy apod

A ještě drobnost - u strojů, které obsahují rychle rotující části je žárovkové světlo nenahraditelné, je totiž narozdíl od zářivek nepulzační, stálé. Zářivka, dioda a podobné úsporné zdroje světla jsou založeny na neustálém rozsvěcování a zhasínání, které je ovšem tak rychlé, že to lidské oko vnímá jako konstantní světlo. Tento princip ale pomocí stroboskopického efektu způsobuje, že se rotující součásti strojů jeví jak stojící nebo jen velmi pomalu se otáčející >> smrtelné riziko pro obsluhu. Jestli si to chcete představit, tak se podívejte na libovolný pořad o autech, ve kterém kamera zabírá LED světla automobilu... podivně "pulzují" s světlo se v nich "přelévá", že?

0/0
14.10.2008 9:18

Bůh Nejvyšší (12)

LED svítí stále. Pulzují zářivky a výbojky.

0/0
14.10.2008 11:55

Lukáš Jelínek

Re: LED svítí stále. Pulzují zářivky a výbojky.

LED může blikat, pokud je použito pulsní řízení. Používá se to kvůli regulaci jasu a pro snížení spotřeby při napájení z baterie. Jak moc to bude poznat navenek, záleží na kmitočtu. Například některá cyklistická světla (v režimu "stálého svícení", nikoli jako "blikačka") skutečně používají nízké kmitočty (např 50 Hz), tam může být blikání zřetelné.

0/0
14.10.2008 16:09

tupou_žiletkou

Re: LED svítí stále. Pulzují zářivky a výbojky.

50hz zřetelné nebude

0/0
14.10.2008 21:56

Lukáš Jelínek

Re: LED svítí stále. Pulzují zářivky a výbojky.

Blikání 50 Hz je zřetelné (zejména periferním viděním) při pohybu očí, hlavně pokud je doba svitu výrazně kratší než doba zhasnutí.

0/0
14.10.2008 22:38

tupou_žiletkou

Re: LED svítí stále. Pulzují zářivky a výbojky.

připoj si diodu k obv a zkus jestli to postřehneš ;-D;-D

0/0
15.10.2008 14:32

tupou_žiletkou

Re: soustruhy apod

stroboskopický efekt byl vyřešen asi tak před 50 lety ;-) Opatření proti tomuto efektu jsou zcela jednoduchá a levná. Řešíš blbosti

0/0
14.10.2008 21:56

231

Re: soustruhy apod

Tak nějaké nadhoďte. Co já vím hlavní optřebí je používání zářivek.

0/0
14.10.2008 23:07

Martin V

Re: soustruhy apod

Nevím co znamená slovo optřebí. Ale proti stroboskopickému jevu se u soustruhu používají žárovky, které v okamžiku bez napětí nestačí pohasnou, protože jsou rozžhavené.

0/0
15.10.2008 0:14

tupou_žiletkou

Re: soustruhy apod

Nechápu taky příspěvek, nicméně je to např. rozdělení zdrojů osvětlení souměrně do všech fází (3), změna úhlu kondíkem a další

0/0
15.10.2008 14:31

grimosa

Re: soustruhy apod

jo, jenomže to neřeší případ, kdy musíte u soustruhu vyměnit žárovku za úsporku! Uvědomte si, že se pořád prodávají tato zařízení se žárovkama, teď si koupíte soustruh a za 2 roky jej kvůli EU vyhodíte? 

0/0
17.10.2008 16:50

Hh.

Re: soustruhy apod

Blikání je problém klasických zářivek, ne kompaktních. Kompaktní zářivky obsahují vysokofrekvenční měnič na frekvenci několika desítek kilohertz. Žádný normální soustruh nemá desítky tisíc otáček za sekundu.

0/0
17.10.2008 18:01

grimosa

Re: soustruhy apod

je mozne, nektere usporky maji tusim 35kHz. Nevim, nemam soustruh nezkousel jsem.

0/0
18.10.2008 13:21

nasrat s přezdívkou

Re: soustruhy apod

Blbost!  klasická žárovka právě nebliká!!!  Blikají zářivky a výbojky Pži použití LED záleží na prinsipu zdroje - napájí led SS, nebo st napětím. Ale většinou je to měnič - pulsní zdroj - tedy BLIKÁ TAKY, akorát rychleji !!!

0/0
29.7.2009 12:36

loutis

6/6

Čím se potom budou lidé

v EU živit, když se tu nebude nic vyrábět? Asi papíry orazítkovanými

byrokraty z EU, protože to bude jediná věc, které bude v Evropě

dostatek….

0/0
13.10.2008 22:39

Bůh Nejvyšší (12)

Evropa bude vyvážet byrokracii.

:-)

0/0
14.10.2008 11:57

shocker79

Re: 6/6

Před sto lety si lidé říkali: a co budeme dělat, když nás nahradí stroje?? umřeme hlady? a vidíte, neumřeli a mají se v drtivé většině mnohem líp....

0/0
14.10.2008 15:11

loutis

Re: 6/6

Hlavně aby jsi se nemusel přebarvovat na žluto... Římanům se na konci jejich impéria  také nechtělo makat a jen z kanceláří řídili otroky....

0/0
14.10.2008 20:51

svarak z krabicoveho vina

Re: 6/6

To je obvyklé klišé  a jako obvykle, zcela mylné. Řím nepadl kvůli lenosti.

0/0
15.10.2008 16:10

loutis

5

Dochází těm byrokratům, že

pokud budou neustále ztěžovat firmám a lidem v EU život neustálými

ekologickými omezeními a při tom se budou vesele dovážet výrobky ze zemí kde

ekologii vůbec neřeší, tak se ekonomika Evropské Unie do pár let zhrotí,

protože se veškeré zboží i potraviny budou vyrábět mimo Evropu!

0/0
13.10.2008 22:38

loutis

4

Uvědomují si vůbec pánové

v EU, že nejvíce se svítí v zimě, kdy účinnost žárovek je 100%,

protože elektřina, která se nepřemění na světlo se promění v teplo, které

slouží k vytápění místnosti takže kamna nespotřebují tolik elektřiny,

plynu, dřeva, uhlí nebo topné nafty!???

0/0
13.10.2008 22:37

loutis

3

<!, které rozhoduje o

psychické pohodě člověka(nebavím se vůbec o diodovém světle, které je

z hlediska psychické pohody pro osvětlení absolutně nevhodné) tak se

domnívám, že jejich návrh je úplně scestný…

0/0
13.10.2008 22:36

loutis

2

Vědí vůbec tak zásadní věc,

že pokud častěji zářivku nebo výbojku zapínáme, že výrazně zkrátíme její

životnost,která může být ve výsledku kratší než životnost žárovky?Vědí, že

při krátkodobém zapnutí zářivky je její spotřeba větší než žárovky? Když si

k tomu připočteme cca 10 krát vyšší cenu zářivky,větší ekologické zatížení přírody při výrobě i likvidaci,horší viditelné spektrum

0/0
13.10.2008 22:34

loutis

j

Vážení, čím dál tím víc

docházím k přesvědčení, že v EU sedí nekompetentní byrokraté, kteří

za naše peníze vymýšlejí hlouposti na úrovni radních z Kocourkova…Vědí Ti byrokraté,

že zářivky a výbojky se hodí pouze do míst, kde nedochází k častému

rozsvěcování a zhasínání světel?jjjj

0/0
13.10.2008 22:28

sfs

jsou zářivky levnější?

Možná značkové vydrží déle, ale ty levné nemají o mnoho větší životnost, než žárovka. Oč méně energie spotřebují při provozu, o to více při výrobě - a to se promítá do jejich ceny. Ve výsledku nula od nuly pojde. O ergonomičnosti světla menluvě.

0/0
13.10.2008 11:06

compli

Takovýchto ptákovin se Bursík chytá!

Zakážeme žárovky, zakážeme uhlí, zakážeme auta se spalovacími motory,...... Jak prosté! Ale důkladnou analýzou se nikdo neobtěžuje a Zelení už vůbec ne, ono cintat populistické polopravdy je tak jednoduché a vypadá to inteligentně, hlavně když sedí po boku Čunek. Ten by měl vyhrát titul "Cinta roku". Asi si založím byznys a budu vyrábět cedulky "ZAKÁZÁNO" ono se to bude brzy hodit úplně na vše.(Y)

0/0
13.10.2008 10:54

Good God

EU

To jsem zvědavej, kdy EU dojde, že slunce produkuje stejně jako žárovka víc tepla než světla.... a začne to řešit.

0/0
13.10.2008 10:38

Lukáš Jelínek

Re: EU

Něco podobného už se stalo. Vladimír Špidla předložil svůj návrh regulující expozici slunečnímu záření.

0/0
13.10.2008 10:59

Parouback

Re: EU

Skutečně? Tak nám ještě vysvětlete, jak se to vyprodukované teplo šíří vakuem. Jaká je tepelná vodivost vakua, člověče?

0/0
13.10.2008 12:41

Lukáš Jelínek

Re: EU

To jste ještě nikdy neslyšel o infračerveném záření? Právě jeho prostřednictvím se šíří teplo (zjednodušeně řečeno).

0/0
13.10.2008 13:04

5alfa

Re: EU

R^ 

0/0
13.10.2008 17:30

Karla Mrackova

Je vidět, že s těchto bruselských hlupáků

nikdo nepracoval v továrnách a podobně. Co dáme po zákazu žárovek jako osvětlení k soustruhům, frézám, vrtačkám a k jiným podobným strojům. Asi je vyhodíme (Špidlové a jim podobní je nepotřebují), nebo budeme vyměňovat po těžkých úrazech dělníky. Abych  předešla případným dotazům. U těchto strojů dochází při osvětlení k strobooptickému efektu. To znamená, že za jistých okolností stroj vypadá jako když stojí.

0/0
13.10.2008 10:36

Adam Bernau1

Re: Je vidět, že s těchto bruselských hlupáků

Karlo, je videt, ze v tovarne jste nikdy nepracovala Vy, protoze toto se resi naprosto jednoduse, dokonce ja na to pamatovano i ve vyhlasce, tzv. padesatce. U tocivych stroju mohou (a jsou) byt instalovany zarivky, ale nikdy ne jen jedna, ale nejlepe tri, pricemz kazda je jednoduse zapojena na jinou fazi, pak stroboskopicky efekt nevznika. Ono i s jednou zarivkou ten stroboskopicky efekt vznika spise vyjimecne - pouze pri urcitych otackach stroje tak aby odpovidaly frekvenci v siti - 50Hz :)

0/0
14.10.2008 7:41

Martin V

Re: Je vidět, že s těchto bruselských hlupáků

ono stačí, že to vypadá jako by se to točilo pomalu, nemusí to zrovna stát.Takže se ty otáčky nemusí vyloženě srovnat na 50HZ.

Tři zářivky to nevyřeší, pořád to bliká i když ted s frekvenci 150Hz ;-)

0/0
15.10.2008 0:17

Hh.

Re: Je vidět, že s těchto bruselských hlupáků

Právě že nebliká. Když jsou tři zářivky zapojené na tři fáze posunuté o 120 stupňů, tak žádné "mrtvé body" nevznikají, neboť v každém okamžiku nejméně dvě zářivky svítí. V ideálním případě se dokonce světlo jednotlivých zdrojů vzájemně doplňuje tak, že celkový zářivý výkon je v čase konstantní.

0/0
17.10.2008 2:53

Hakim

Hmm...

No já bych řek, že nejhorší je smrt z vyplašení...:-/

0/0
13.10.2008 10:09

zorro007

Rozumný kompromis

Na osram.cz si najděte HALOGEN ENERGY SAVER Classic A  R^ :-)

0/0
13.10.2008 9:24







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz