Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generali: zjevné nepochopení problému

29. 07. 2009 15:40:21
Po nedávném upozornění na praktiky pojišťovny Generali jsem poslal do této pojišťovny žádost o vysvětlení. Odpověď má formu omluvy, ze které ale vyzařuje zjevné nepochopení podstaty problému - tedy toho, jakým způsobem se snaží dosáhnout uzavření dodatku ke smlouvě.

Zajímalo mě, jak se pojišťovna postaví k tomu, když budu chtít vysvětlení. Šlo mi především o to, zda jsou v pojišťovně schopni určité sebereflexe a uznání toho, že pořádně přestřelili. Odeslal jsem proto e-mail v tomto znění:

Vážení,

obdržel jsem vyúčtování předpisu pojistného na povinné ručení a havarijní pojištění, a byl jsem velmi nepříjemně překvapen, jakým způsobem je mi vnucováno úrazové pojištění Človíček. Vámi zvolený způsob pravděpodobně povede k uzavření dodatku ke smlouvě mnoha lidmi, kteří nezkoumají detailně vyúčtování (takže jim navýšení o 1 Kč snadno unikne nebo mu nebudou přikládat váhu) a nečtou přikládané marketingové materiály. Podle mého názoru jde o postup přinejmenším hrubě neetický, možná až protizákonný. Proto Vás žádám o vyjádření k této záležitosti a především o ujištění, že se něco takového již nikdy nebude opakovat. Nebudu-li s Vaší odpovědí spokojen, budu bohužel nucen vypovědět pojistné smlouvy, které s Vámi mám uzavřeny, a přejít k jinému pojistiteli. Dovoluji si Vás předem upozornit, že Vaši odpověď zveřejním ve svém blogu na serveru iDnes.cz a případně ji též předám zástupcům sdělovacích prostředků, proto jí prosím věnujte náležitou pozornost. Děkuji.

S pozdravem

Lukáš Jelínek

Odpověď přišla za několik dní. Vypadala takto:

Vážený pane Jelínku,

omlouváme se za prodlevu s odpovědí na Váš e-mail.
Mrzí nás, že nejste spokojen se způsobem, jakým jsme oslovili naše klienty. Naším záměrem bylo klienty co nejrychleji seznámit s novou nabídkou pojištění, které chrání řidiče a děti přepravované v autosedačkách. Jelikož je mimo naše technické možnosti specifikovat cílovou skupinu, zaslali jsme nabídku všem klientům, majitelům osobních vozidel, u kterých lze předpokládat i příležitostnou přepravu dětí v zádržném systému.
Pane Jelínku, věřím, že přijmete naši omluvu, zvážíte Vaše další kroky, a v budoucnosti nám zachováte přízeň i nadále.

S pozdravem

Mgr.Jitka Lenochová
odborný referent kontaktního centra

Když se pokusím vyjádřit vnímání této odpovědi, není to pro pojišťovnu Generali vůbec lichotivé. Záměrem bylo "seznámit klienty"? Na seznámení stačí jen informační materiál, není třeba již zahrnovat platbu za nové pojištění do faktury a do složenky. Věta o cílové skupině to celé ještě zhoršuje. Omlouvají se mi tedy za to, že to rozeslali plošně, rozhodně tedy ne za formu, v jaké to bylo učiněno.

Nevím, zda paní Mgr. Lenochová a další lidé v pojišťovně Generali jen nevnímají, jaká forma byla zvolena pro "odchyt oveček" (tedy že jim to nepřijde divné), nebo to vnímají a vědí moc dobře. Ať tak či tak, odkrývá to v plné nahotě přístup pojišťovny ke klientům. Nezbývá mi tedy než opět zopakovat, že je potřeba dbát maximální ostražitosti a důkladně kontrolovat vše, co má člověk zaplatit nebo podepsat.


Související články

Autor: Lukáš Jelínek | středa 29.7.2009 15:40 | karma článku: 20.72 | přečteno: 1917x


Další články blogera

Lukáš Jelínek

Andrej Babiš vyzývá úředníky k porušení služebního zákona

Končící ministr financí Andrej Babiš pozval zaměstnance ministerstva k sobě na Čapí hnízdo. Kdo pozvání přijme, poruší služební zákon, protože ten zakazuje přijímat výhody v částce nad 300 Kč.

18.5.2017 v 22:45 | Karma článku: 32.13 | Přečteno: 2113 | Diskuse

Lukáš Jelínek

EET odkryje rodná čísla podnikatelů

Jedním z málo známých důsledků zavedení EET bude zveřejnění rodných čísel všech fyzických osob, které budou EET podléhat. Týká se to jak živnostníků, tak i svobodných povolání.

8.11.2016 v 20:46 | Karma článku: 41.27 | Přečteno: 6163 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Josef Barta

Šaškárna po česku aneb jak bavit svět za peníze daňových poplatníků

Humor je kořením života a čím ho je více, tím lépe. Neplatí to ale v případech šaškáren inspekcí a kontrolních úřadů, které to provozují za peníze daňových poplatníků.

14.8.2018 v 14:50 | Karma článku: 39.68 | Přečteno: 2084 | Diskuse

Petr Šindelář

Povinná základní škola pro úplně všechny zatím povinná není

Část známých občanů ráno do práce ani školy běžně nevstává a žádné budíky nepotřebuje. Pro peníze na živobytí si chodí na úřady a bez naděje na lepší život zápasí s nudou. A nechápe, že klíč k řešení spočívá v nich samotných...

13.8.2018 v 9:52 | Karma článku: 35.91 | Přečteno: 1249 | Diskuse

Erik Steinn

Telekomunkačná daň: sebereme zisky a zrušíme aukci.

Chceme lepší telekomunikace! Ano! říká ANO! Nebo NE Sebereme zisky a zrušíme aukci. Zisky dáme na pokrytí. Kmitočty umožní postavit jednu síť, kterou si operáři budou kupovat od státu.

13.8.2018 v 1:35 | Karma článku: 8.31 | Přečteno: 333 |

Richard Neugebauer

Je to prostitutka

Je to o svobodě, ekonomii, vězení pro dlužníky a nostalgii po krásné minulosti a ještě lepší budoucnosti . Aneb dlužníkům už nehrozí "otroctví"...

12.8.2018 v 13:35 | Karma článku: 15.49 | Přečteno: 1098 | Diskuse

Karel Trčálek

Češi přišli s revolučním ekonomickým objevem, tureckým záchodem!

Já měl vždy dojem, že Vysoká škola ekonomická škola v Praze vypouští do světa odborníky a odbornice na slovo vzaté. No a teď se mi tento dojem vrchovatě potvrdil

8.8.2018 v 17:40 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 986 | Diskuse




Najdete na iDNES.cz