Pozor na praktiky Generali

Mám auto pojištěné u pojišťovny Generali a dosud jsem tento pojišťovací ústav považoval za slušný a seriózní. To, co mi ale od pojišťovny přišlo včera, mě skutečně nadzvedlo. Máte-li nějaké pojištění (zejména pojištění automobilu) u této pojišťovny, raději si nejdřív pořádně zkontrolujte, kolik platíte - abyste pak nebyli nepříjemně překvapeni.

Před dvěma roky jsem si pojistil auto (jak povinné ručení, tak havarijní pojištění) u pojišťovny Generali, protože v porovnání s předchozím pojistitelem nabízela výhodné podmínky a současně jsem tuto společnost dlouhodobě považoval za seriózní a spolehlivou. Po celou dobu bylo všechno bez problémů - žádná pojistná událost naštěstí nenastala, takže jsem jen normálně platil pojistné a o víc se nestaral.

Včera mi však přišla zásilka, ve které byla kromě faktury se složenkou také nabídka pojištění "Človíček" (jedná se o úrazové pojištění řidiče + pojištění přepravovaných dětí). To by mi nevadilo, takových obchodních nabídek dostávám spoustu, ať už od banky, od telefonního operátora nebo jiných firem. Nicméně jsem si všiml jedné obrovské záludnosti.

Na faktuře byla totiž už přiúčtována 1 Kč k běžné ceně pojištění, na tuto cenu byla vypsána i složenka (dále byla ještě přiložena jedna prázdná složenka). Kdo by tuto fakturu rovnou zaplatil (nebo použil složenku), podává prst samotnému čertovi. Touto platbou totiž uzavře dodatek smlouvy, kterým k dosavadnímu pojištění přidává ještě ono zmíněné pojištění Človíček. A toto pojištění je za korunu jen na začátku, později už stojí výrazně více. Čert si za podaný prst bere přinejmenším celou ruku, ne-li celého člověka.

Jsem přesvědčen, že takové jednání pojišťovny Generali je buď přímo nezákonné (tím spíš, že na faktuře chybí informace o tom, co znamená ona přičtená 1 Kč), nebo přinejmenším hrubě neetické. Nyní silně uvažuji o tom, že pojišťovně vypovím smlouvu a půjdu jinam, třeba i za více peněz, protože toto nehodlám podporovat. A každému, kdo má smlouvu s touto nebo jinými pojišťovnami vřele doporučuji velmi důkladně kontrolovat, co platí. Pozdější překvapení nemusí být vůbec příjemné.

Aktualizováno

Na žádost jednoho z diskutujících jsem vyfotil fakturu (bohužel teď nemám po ruce skener, takže prosím omluvte kvalitu obrázku) a přikládám ji k textu:

Všimněte si oné přičtené koruny ve druhém řádku (1188,- Kč + 1,- Kč) a textu povinné ručení a úrazové pojištění. Tak toto je vše, co může člověka informovat o tom, že zaplacením uzavírá dodatek ke smlouvě. Nic dalšího na faktuře není (odřízl jsem adresu svoji i pojišťovny, jsou ovšem nepodstatné). Kdo vyhodí přiložený marketingový materiál, tak jako se podobné materiály běžně vyhazují, nemá šanci se nic dozvědět. Později už se bude jen divit...

Další aktualizace

Poslal jsem do pojišťovny žádost o vysvětlení. Odpověď uvádím v novém článku.

Autor: Lukáš Jelínek | středa 22.7.2009 11:34 | karma článku: 26,17 | přečteno: 3301x