Čtení BL způsobuje poškození (mého) mozku

Bývaly doby, kdy jsem s radostí četl Britské Listy. Bylo to velmi zajímavé a osvěžující čtení o nepříliš provařených tématech, navíc s názory ze všech směrů. Jenže časy se bohužel mění. Musel jsem BL přestat číst, aby to na mém mozku nezanechalo trvalé následky.

Před nějakými 3-5 lety patřily Britské Listy k tomu nejlepšímu, co se dalo na českém Internetu číst. Názorová i tématická bohatost a kvalita článků byly pádným důvodem, proč každý den tyto stránky navštívit a přečíst si, co je nového. Postupem času se došlo ale k posunu, a to bohužel špatným směrem.

V poslední době (myslím tím několik měsíců až rok) se téměř veškerý obsah článků zacyklil okolo několika stále dokola omílaných témat: bohatství a chudoba, ropný zlom, radar v Brdech, reforma zdravotnictví. Názorová pestrost je pryč, většina článků je jednostranně zaměřená, jiné názory jsou obsaženy jen v publikovaných reakcích na ně. Kromě toho poklesla i kvalita článků, začaly se objevovat do očí bijící věcné chyby (jednou už jsem to nevydržel a autora článku - Štěpána Kotrbu - na chybu upozornil; může mu sloužit ke cti, že to dal rychle do pořádku).

Ale to by ještě nebylo úplně nejhorší. Nejhorší je, že pokud si (ze zvědavosti) nějaký článek na BL přečtu, zkazí mi to celý den. Z článků překypuje "negativní energie" - často se nesou ve vysloveně katastrofickém tónu: všechno je špatné a stále horší, většina lidí už nemá ani na suchý rohlík, zítra vypukne třetí světová válka, v nemocnicích už se skoro neošetřuje (a bude hůř), každý ředitel nemocnice je zloděj, který si mastí kapsu...

Už se to opravdu nedá dále číst. Venku je krásně, slunce svítí, voní rozkvetlé louky, lidé jsou v pohodě. Pak člověk nahlédne do Britských Listů a rázem se ocitne na nějaké jiné planetě. Ne, tohle opravdu nemohu číst, skutečně by mi to nevratně poškodilo mozek. Odevšad jsem odstranil odkazy na BL, prostřednictvím kterých jsem je ke čtení doporučoval.

Děkuji, pánové Čulíku a Kotrbo, dělali jste kdysi kvalitní noviny. Budete-li je takové dělat i v budoucnu, budu je rád číst. Při dnešní podobě musím bohužel říci jen jediné: Sbohem!

Autor: Lukáš Jelínek | pondělí 28.7.2008 21:40 | karma článku: 26,00 | přečteno: 2461x
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2355x
Kdysi jsem říkával: "Nikdy nebudu blogovat." A jak vidíte, nebyla to pravda.